Αλυσίδες - γρανάζια: κατανάλωση και επιδόσεις

Οτι αφορά το σύστημα φρένων τακάκια-δίσκοι, σωληνάκια , σαζμαν , γραναζια-αλυσιδα
Απάντηση
MALLIAS 0+
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 09:48
Επικοινωνία:

Αλυσίδες - γρανάζια: κατανάλωση και επιδόσεις

Δημοσίευση από MALLIAS 0+ »

Χαίρεται,
Είμαι κάτοχος Fazer 600 του 2006 και με αφορμή διάφορες συζητήσεις στο παρελθόν, σε φόρουμ, ομάδα στο φ/β και εννοείται... καφετέριες με φίλους αποφάσισα να καταγράψω τις προσωπικές εμπειρίες που αποκόμισα από τις διάφορες αντικαταστάσεις που είχα κάνει στο παρελθόν στην αλυσίδα και στα γρανάζια επ' ωφελεία κυρίως της κατανάλωσης και δευτερευόντως των επιδόσεων, μιας και είμαι περισσότερο λάτρης της τουριστικής οδήγησης και λιγότερο της πιο επιθετικής.

Ιστορικό:
Αρχικά, κάπου μετά τα 50.000χλμ αντικατέστησα την αλυσίδα και τα γρανάζια με πιο ελαφριές εκδοχές σε σχέση με αυτό που συνίσταται από την εταιρία.
Κατά 2ον, σε επόμενη αντικατάσταση τοποθετήθηκε μπροστά ένα δοντι λιγότερο, δλδ 15 αντί 16.
Αφού έκανα αρκετά χλμ με αυτό επανήλθα στα 16 και
πλέον εδώ και καιρό και ενώ κοντεύει η μηχανή τα 140.000χλμ ξαναφοράει αλυσίδα και γρανάζια διαστάσεων συνιστώμενων από την εταιρεία.

Διαπιστώσεις από το ένα δόντι λιγότερο μπροστά:
1. Η μηχανή επιτάχυνε χαρακτηριστικά καλύτερα από ό,τι πριν. Ήταν σαν να καταργούνταν η υστρέρηση για την οποία παραπονιούνται πολλοί από χαμηλά ως τις 6500-7000 σαλ. Μία απρόσεκτη εκκίνηση με πρώτη στα χέρια ενός άπειρου μπορούσε άνετα να καταλήξει σε... ακούσια σούζα!
2. Ξεκίναγε με 2α άνετα σαν μονοθέσιο, χωρίς φορτίο και σχετικά καλά ακόμα και με φορτίο.
3. 3η, 4η, 5η σχεδόν δεν χρειάζονταν αφού ο κινητήρας εύκολα σήκωνε την 6η από 2η... ειδικά σε ταξίδι, δικάβαλο, με πλήρες φορτίο, δλδ με 4 βαλίτσες, μπρος - πίσω, δεξιά - αριστερά.
4. Σπάνια χρειαζόταν κατέβασμα από 6η σε 5η και σχεδόν ποτέ σε 4η ή 3η, γιατί απλά μπορούσε να ξαναφορτώσει ο κινητήρας, ακόμα και με φορτίο σε ανηφόρες , στροφές κλπ

5. Όσον αφορά το κοντέρ, ενώ από μέτρηση με GPS πρώτα έκλεβε περίπου 8-9% αυτό τώρα ανέβηκε σχεδόν στο 17%...

6. Όσον αφορά την κατανάλωση, χωρίς να είμαι απόλυτα βέβαιος, θεωρώ ότι σε ευθείες καίει πιο πολύ σε σχέση με πριν, αλλά εδώ υπάρχουν και ενστάσεις άλλων που λένε ότι δεν έχουν δει ουσιαστική διαφορά... Παρόλα αυτά, είναι πιο οικονομική η οδήγηση συγκριτικά με το γρανάζι των 16Τ σε ότι αφορά ανηφόρες, στροφές και γενικά καταστάσεις που θα απαιτούσαν κατέβασμα και ξανά άνοιγμα στο γκάζι κλπ, λόγω του ότι απλά με την 6η αυτό διαχειρίζονταν με το γκάζι και μόνο...

Επέστρεψα καλώς ή κακώς από τα 15Τ στα 16Τ μετά από ταξίδι στην Εγνατία Οδό, κυρίως λόγω του ότι με χάλασε το 17% διαφορά και ο φόβος της πιθανής αύξησης της κατανάλωσης... (ζορίστικα το επόμενο καλοκαίρι στις ανηφόρες τις Ικαρίας...)

Αξίζει να συμπληρωθούν οι απόψεις δύο άλλων κατόχων FZ6, αφενός ότι η διαφορά κατανάλωσης σε ευθεία είναι μηδαμινή σχεδόν και αφετέρου ότι ίσως να ήταν καλύτερα αφού μειώθηκε ένα δόντι μπροστά να μειώνονταν και ένα πίσω, ενώ η πρόταση από μάστορα ήταν ότι μπορεί να γίνει διόρθωση του σφάλματος του κοντέρ του 17% και να μην κλέβει...
Γενικό συμπέρασμα, μάλλον αξίζει...

Διαπιστώσεις από ελαφρύτερα αλυσιδογράναζα:

1. Διαφορά κόστους μικρή. Αν δεν κάνω λάθος της τάξης των 20€ με 30€...;
2. Διαφορά χλμ ζωής μεγάλη... Με της εταιρείας 50.000χλμ! με τα ελαφριά 25.000 +/- 5.000 χλμ, ανάλογα με το ζόρισμα, λάδωμα κλπ
Τώρα πλέον που επέστρεψα στα εργοστασιακά συμπέρανα:
3. Διαφορά κατανάλωσης... μηδέν!
4. Διαφορά επιδόσεων... μηδέν! (ή τουλάχιστον δεν είδα κάτι εμφανές)
5. Η διαφορά κόστους αποκτησης κάθε άλλο παρά αντιστάθμισε το μικρότερο όριο ζωής και πιθανότατα η εξοικονόμιση χρημάτων από την υποτιθέμενη μικρότερη κατανάλωση ήταν ένας... ευσεβής πόθος που δεν ήρθε ποτέ!
Ως συμπλήρωμα σε αυτά έρχεται μία παλαιότερη αναλυτική ανάρτηση μέλους που καταρρίπτει πολύ καλά τον "μύθο" περί ελαφρώματος σε αλυσίδα και γρανάζι (530-525-520).

Συμπέρασμα, πεταμένα λεφτά...

Αν σε κανένα 40αρι.000χλμ από τώρα πάω για αλλάγη μάλλον θα δοκιμάσω μείωση δοντιών, αλλά όχι πιο ελαφρύ συνδυασμό αλυσιδογράναζου.

Πριν κλείσω, επισημαίνω ξανα ότι αυτά είναι προσωπικές διαπιστώσεις και συμπεράσματα με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και μετρήσεις. Οποιαδήποτε ένσταση και διαφωνία εννοείται ότι είναι ευπρόσδεκτες για να ενημερώνονται όλοι οι χρήστες!

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3073
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Αλυσίδες - γρανάζια: κατανάλωση και επιδόσεις

Δημοσίευση από SoR_gr »

ωραία η ανάλυση σου, έστω η γνώμη σου και η αποψή σου.

Η αποψη μου για τέτοια "ρυθμιση"/μετατροπή/βελτιώση όπως θες πες του... είναι η χρήση που του κάνεις.
Αν είναι 17% απόκλιση, στα 117.000 χλμ έχει κάνει 100.000 χλμ πραγματικά. Όχι οτι παίζει ρόλο, να έχουμε να λέμε. Η σωστή συντήρηση παίζει τον ρόλο της σε αυτά και οχι τα 5-10-17.000 παραπάνω χλμ.

Πιστεύω οτι κάποιος οδηγός που κάνει μακρυνές αποστάσεις σε Ε.Ο. θα τον ξεκουράζει/βολέυει το 8.000σαλ με 150χαω....
Εάν αλλάξεις το γρανάζωμα, λογικά στις 8.000σαλ θα εχεις λιγότερα χαω. Σε μακρυνές αποστάσεις, δεν νομίζω να σε βοηθήσει.
Σε κοντινές αποστάσεις που θες γκάζι σε χαμηλές στροφές, όπως πχ είπες ανηφορες κλπ, εκει που θα πήγαινεις 2α-3ή και αλλαγές, με το γρανάζι ίσως πετύχεις μια 3η που να τα κάνει όλα στην οδήγηση σου (μιλάμε τώρα για πορεία και οχι απαραίτητα 100% καγκουριλικια).

Το κόστος για να αλλάξεις το γρανάζι, είναι μεσα στο κόστος της συντήρησης.
Αρα πριν κανει κανεις αυτή την αλλαγή (ή αν θελει μπορεί να το δοκιμάσει) καλό θα ήταν να ξεκαθαρίσει τι χρήση θελει να κάνει)

παρόμοια πόστς

viewtopic.php?f=83&t=13663&p=231760&hil ... 85#p231760

viewtopic.php?f=81&t=23154&p=237274&hil ... 85#p237274

viewtopic.php?f=83&t=8095&p=71908&hilit ... %85#p71908


καλό θα ήταν να συγκεντρωθούν αυτά σε ενα ποστ ώστε να μην υπάρχει διάσπαρτη η πληροφορία...
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Αλυσίδες - γρανάζια: κατανάλωση και επιδόσεις

Δημοσίευση από Solomon »

Επιτέλους ένα εμπεριστατωμένο ποστάρισμα που ξεφευγει εντελώς από τις "αναλυσεις" του fb!
Αρχικά σ ευχαριστουμε πολυ που έκανες τον κόπο κ έγραψες με όμορφο κ κατανοητό τρόπο εδώ μεσα. Εδώ η πληροφορία σου θα μείνει κ είναι πολύτιμη για όλους εμάς που μας απασχολουν τέτοια ζητήματα.
Ειδικά τα ελαφρύτερα γρανάζια είναι ένας αστικός μύθος! Ίσως σε καποια πολυ δυνατά μηχανάκια αλλά κ στα αγωνιστικά, τα ελαφρύτερα να κάνουν διαφορά στους απόλυτους χρόνους. Στην καθημερινότητα δεν αξίζουν.

Το γραναζωμα για μένα θα έπρεπε να ήταν η νουμερο ένα μετατροπή, μη σου πω κι από το εργοστάσιο! Αλλά κ πάλι όλοι ψάχνονται με επαναπρογραμματισμους, παράλληλους εγκεφάλους, εξατμίσεις κ φίλτρα, με αποτελέσματα πολλές φορές χειρότερες επιδόσεις από πριν(!) αλλά αφου το μηχανάκι κάνει φασαρία κ η τελικη από τα 242 πήγε στα 248 , μια χαρά είναι, πάρε τα λεφτά μου μάστορα!

Κράζω αλλά δε μπορω. Τους διαβάζω στο fb ... Αμα βάλω μόνο τελικό κερδίζω σε επιδόσεις?
Ναι απαντάει ο άλλος από κάτω, το μηχανάκι αναπνέει καλυτερα(αρ******, αν δεν καταργήσεις καταλυτη, ελευθερώσεις εισαγωγή κ ρυθμιση με καυσαναλυση, μόνο φασαρία κανεις κ αδειάζεις χαμηλά την ροπή)
Τι νουμερα έχετε στα μίγματα? Εννοεί ο ποιητής τον αέρα που ρυθμίζεται από το μενου του κοντέρ...
Εγώ τα δουλευω όλα στο 15 κ το μηχανάκι κενταει
Εγώ τα έχω 18 τα ακριανα( 1-4 κυλίνδροι) κ 12 τα μεσαία (2-3) γιατί στην άκρη ψυχοντε καλυτερα...
Εγώ τα εχω όλα -22 κ κοφταρει με 6η το μοτερ

Ότι να ναι...

Τελοσπαντων, συμφωνώ με όλα όσα έγραψες στο ποστ σου κ αν είχα μηχανάκι θα τα έκανα άνετα κι εγώ

Άβαταρ μέλους
manos_mas
Δημοσιεύσεις: 679
Εγγραφή: Δευ 02 Φεβ 2009, 21:24
Model: FZ6
Model year: 2007
Τοποθεσία: Βύρωνας
Επικοινωνία:

Re: Αλυσίδες - γρανάζια: κατανάλωση και επιδόσεις

Δημοσίευση από manos_mas »

Νομιζω ειναι 7% και οχι 17%
Για αλυσιδια μονο γνησια προτινω καθως 2 φορες που την αλλαξα μου εβγαλε 65.000+ χλμ.
Νομιζω εκανε αποσβεση με το παραπανω .

Απάντηση

Επιστροφή στο “Φρένα-Μετάδοση”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες