Γρανάζωμα

Οτι αφορά το σύστημα φρένων τακάκια-δίσκοι, σωληνάκια , σαζμαν , γραναζια-αλυσιδα
Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από jskf16 »

Λαθος τα λες , απο το γραναζι κινησης μετραει τη ταχυτητα...εκει ειναι ο αισθητηρας που μετραει τη ταχυτητα και τη δινει στο ταχυμετρο/οργανο.

Επειδη τα gps τα εχουμε φαει με το κουταλι , κλαφτα! Τα gps εχουν αποκλιση και ειδικα των κινητων ακομα χειροτερα.Κινητο ειναι οχι gps! Οσο ποιο πολυ ανεβαζεις χλμ η αποκλιση μεγαλωνει και αυτη , ειδικα με τα κινητα που ειναι <<ανικανα>> αυτες οι μετρησεις ειναι οχι και η ποιο αξιοπιστες.Το κινητο , δε μπορει να διαχειριστει τα δεδομενα ταχυτητα - εφημεριδα δορυφορου -μεταφορα δεδομενων/sec οπως ενα πραγματικο gps.

Τα 8 χλμ που αναφερεις ως αποκλιση προσωπικα δε ειναι και το τραγικο αλλου ειναι χειροτερα τα νουμερα αυτα :mrgreen: , αλλα για τα υπολοιπα να τα γραφουμε σωστα επειδη διαβαζουν και νεοτεροι :wink:

giwrgos2012
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: Πέμ 27 Αύγ 2009, 15:37
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από giwrgos2012 »

εγω δέχομαι ότι δείχνει λάθος το κινητό. πως γίνεται τότε όμως και στις δύο περιπτώσεις που δείχνει το gps 122 να δειχνει 130 το κοντερ με διαφορετικά γρανάζια μπροστά αυτο δεν καταλαβαίνω. Το κινητο ειπαμε είναι ίδιο. Αρα αν δείχνει 122 θα επρεπε να είχε διαφορά το τι δείχνει το κοντερ με τα διαφορετικά γρανάζια. Σημειωτέον η μέτρηση έγινε όχι στιγμιαία θέλω να πω πήγαινα πόση ωρα στην εγνατία με 122 στο gps του κινητού και αντίστοιχα έδειχνε 130 και στις δύο περιπτώσεις.

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από jskf16 »

- Οχι τα γραναζια μπροστα , αλλα τα γραναζια ως ζευγαρια εχει σημασια το μπροστα με το πισω!Και εαν η οποια αλλαγη , συνδυασμος αυτων ειναι μικρη και οι ενδειξης θα ειναι ανεπαισθητες.

-το speedohealer που εχεις διορθωνει τα σφαλματα ταχυτητας και αποστασης.

-εν ταχυ παραδειγμα αν κοντυνεις το μπροστα γραναζι και το πισω μεινει ως εχει , δηλαδη κοντο γραναζωμα θα σου δειχνει περισσοτερα απο οτι πας! Και το αναποδο.

-Το μαμα γραναζωμα ετσι και αλλιως στο κοντερ δειχνει <<λαθος>> , το ποσοστο σφαλματος που συζηταμε , με μια σωστη αλλαγη γραναζωματος ισως καταφερεις αυτο το ποσοστο σφαλματος να το μειωσεις.Επισης οσο ανεβαινει η ταχυτητα το σφαλμα αυτο μεγαλωνει.

-Εσυ πηγαινες με 130 αλλα με τη σχεση (σιγουρα την ιδια) αλλα σε διαφορετικες στροφες κινητηρας.130 θα δειχνει :wink:

- Η αργη μεταφορα των δεδομενων στο κινητο/gps σου θα ισχυει συνεχεια , και 100 ωρες να κινησαι ευθεια!Μεχρι να μετρησει το Gps ποσο διενυσε απο το ενα στιγμα στο αλλο κλαφτα.Το gps εχει σφαλμα ενδειξης και σε μπερδευει και οφειλεται ακομα και στη σημαντικη λεπτομερεια των διαφορετικων ελαστικων για αυτο στο gearingcommander εχει και το λεγομενο Tire Circum-ference ! Κανονικα ξεκινας απο την αρχη (λεμε τωρα) και μετρας το σφαλμα σου με μαμα ρυθμισεις απο το gearingcommander.com , ενδειξη κοντερ /ιδιες στροφες και μετα με τη νεα μεταδοση! Πρωτα ξεκαθαριζεις αυτα και μετα μπαινει σε speedohealer και διορθωσεις... ..και μεταααα στο gps γνωριζοντας και τις αποκλισης της συσκευης για να βγαλεις ενα σωστο ή εστω ενα ποιο πραγματικο αποτελεσμα.

Θα τρελαθουμε... :mrgreen: :shock: εχω και εγω καιρο να ασχοληθω με αυτα :lol: :/abwave::)

jim_fazer
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: Κυρ 20 Μάιος 2012, 08:46
Model: FZ6 S2
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από jim_fazer »

Εγω φοράω πλέον μαμα 16 μπροστα και 48 πισω οπως καποια παλια r6.
Ουτε κουραστηκά κοντό ειναι, αρπάζει λιγο πιο χαμηλά και πιο σωστο κατασκευαστικά ειναι απο το 15αρι μπροστα.
Το έξοδο ειναι πως άλλαξα αλυσιδα και εβαλα με 120 κρίκους για να κουμπώσει σωστά το 48αρι.
Και για να μην ανοίγω νεο θεμα... Μπορω να βαψω το πίσω γρανάζι με ανοδιωση για ομορφιά ή θα εχω κάποιο θεμα ;;;

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Solomon »

Δεν έχει θέμα don't worry. Στα δόντια βέβαια δε θα κρατήσει. Να σε ρωτήσω με το 16 48 κ μεγαλύτερη αλυσίδα οι ρεγουλατοροι πίσω κάθονται σωστά ή θέλει να τους έχεις προς το τέρμα τεντωμενους?

jim_fazer
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: Κυρ 20 Μάιος 2012, 08:46
Model: FZ6 S2
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από jim_fazer »

Κάθονται μια χαρα οπως πρεπει.
Με την μαμά αλυσίδα μπήκε επίσης το γρανάζι αλλα ηταν οριακά σφιχτή με τερμα κλειστούς ρεγουλατορους και δεν ηταν και πολυ σωστο οπότε προτιμήθηκε μια χρυση did με 120 κρίκους και ολα εκατσαν εργοστασιακά.
Οι ρεγουλατοροι ειναι περιπου στην μέση με την μακρύτερη αλυσιδα.
Η μαμά για την ιστορία ηθελε έναν κρίκο ακομα, για χιλιοστά δεν έκατσε....
Οσο για την ανοδιωση θα το δωσω γιατι το ειδα και ζήλεψα !!!

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Solomon »

Δωστο κ ενημέρωσε μας για κόστος κ αποτέλεσμα. Με φωτογραφία αν μπορείς να το δούμε κι εμείς

insane
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: Δευ 03 Απρ 2017, 11:36
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό

Δημοσίευση από insane »

Παίδες γνωρίζεται αν μπορεί ενα fz6 του 06 με 16δ να φορέσει γρανάζι μπροστινό απο τα παλιότερα που ειχαν 15δ? Ταιριάζει το καρε?

Άβαταρ μέλους
atpapado
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Πέμ 02 Ιουν 2016, 13:38
Model: -
Model year: 1990
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από atpapado »

Μια ερώτηση ακόμα για όσους έχουν εμπειρία στο φάγωμα των γραναζιών και ειδικά σε σχέση με το μπροστά.

Μπορώ το καλοκαίρι να χρησιμοποιώ το original 16t γρανάζι που έτσι και αλλιώς κάνω περισσότερα μεγάλα ταξίδια και το φθινόπωρο να φοράω το 15t που "βολεύει" στη πόλη και κάνει πιο ευχάριστη την οδήγηση ?

Υπάρχει θέμα πρόωρης φθοράς ?

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3073
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από SoR_gr »

συνήθως αλλάζονται σετ τα αλυσιδογράναζα.

Ενα φθαρμένο γρανάζι, φθείρει πιο γρήγορα μια καινούρια αλυσίδα και μια αλυσίδα το καινούριο γρανάζι αντίστοιχα.

Εστω οτι βαζεις νεα αλυσιδογράναζα και παίρνεις ενα εξτρα 15τ. Μιας και καλοκαίρι το βάζεις πάνω.

Πόσα χλμ κάνεις τον χρόνο; απο αυτά , πόσα είναι καλοκαιρινά;

Η φθορα που θα τους κάνεις, θα ειναι μικρή. μιας και σε ενα καινουριο σετ αλυσιδογράναζων θα βάζεις ενα καινούριο γρανάζι. Μετά όμως, το καθένα θα έχουν διαφορετική φθορά, όπου όταν θα βάλεις μαζί η φθορλα τους θα είναι "γρηγορότερη". Πως να στο πω, το σετ φθείρεται ομοιόμορφα. Το να αλλάξεις τα παρελκόμενα μέρη (μπρος ή πίσω γρανάζι ή αλυσίδα) η Χ φθορά του ενός, φθείρει και τα άλλα μέρη.

Σε βάθος χρόνου (1-2-3 έτη ή 10-15-20.000χλμ και 2-3 αλλαγες απο 15 σε 16 κλπ) ο συντελεστής φθοράς θα είναι μεγαλύτερος και θα χρειαστείς αλλαγή πιο σύντομα. αν πχ το μαμα σετ σου βγάζει 50-70.000χλμ , με τις ενδιάμεσες αλλαγές απο 15-16-15 κλπ , θα χρειαστείς αλλαγή σετ αλυσιδογράναζων σε πχ 30-50.000 χλμ

Τώρα αν αξίζει είναι ανάλογα εσένα τι σου αρέσει και τι σε ευχαριστεί.
υπολόγιζε το βγάλε-βάλε. θα το κάνεις μόνος σου ή σε συνεργείο;
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Άβαταρ μέλους
atpapado
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Πέμ 02 Ιουν 2016, 13:38
Model: -
Model year: 1990
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από atpapado »

Κατατοπιστικότατη η απάντηση, ευχαριστώ πολύ !

Μιλάμε για ~17.000 χλμ. ανα έτος, και το χειμώνας - καλοκαίρι ρίχνει τη ζυγαριά κοντά στο 35%-65% με 40-60 αντίστοιχα.
Γρανάζι μπορώ να αλλάξω και μόνος φαντάζομαι (?)

Και η δική μου σκέψη ήταν πως θα συμβεί αυτό που αναφέρεις, απλά σε ποιόν βαθμό δεν είμαι σίγουρος.
Εναλλάσσοντας γρανάζια κάθε εξάμηνο και βάζοντας το ήδη φθαρμένο προηγούμενο σκέφτομαι πως δεν θα υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τους στα <10.000χλμ που θα κάνει καθένα οπότε η διάρκεια ζωής να κατέβει στο 90%, και όχι τόσο όσο περιγράφεις.

Θα συμβουλευτώ και τον μηχανικό μου και θα δούμε!

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3073
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από SoR_gr »

Τα ποσοστά φθοράς τα είπα τυχαία, δεν μπορώ να εκτιμήσω. Νομίζω ούτε ο μηχανικός θα μπορεί να κάνει εκτίμηση. Η φθορά των γραναζιών-αλυσίδας έχει να κάνει και με την λίπανση της (που την κάνεις εσυ!) οπότε οτι σου πει, στο περίπου θα είναι.. Μια επιλογή είναι να το δοκιμάσεις και να κοιτάς με το μάτι την φθορά...

Αλλαγή μπορείς να κάνεις και μόνος σου.
Το θέμα ειναι οτι πρέπει να να κατέχεις λίγα πράματα,να ξεσφίξεις με καλά κλειδιά να μην χαλάσεις παξιμάδια (συνήθως αερόκλειδο χρησιμοποιούν) να σφίξεις σωστά, κόλλες σπειρώματος, κόντες, κλπ. Διότι είναι σημείο που γρανάζια και αλυσίδα τρώνε αρκετό ζόρι. Πχ αμα σπάσει η αλυσίδα μπορεί να σου σπάσει κάνα κάρτερ ή να χτυπήσει τον πίσω, ή αμα δεν βιδώσεις/σφίξεις καλά, μπορεί να σπάσουν οι βίδες στην πίσω γραναζιέρα, ή στο μπροστά γρανάζι να μπεί η ασφάλεια (για τα σ1) σωστά ή να σφιχτούν καλά τα παξιμάδια για να μην φύγει κάνα γρανάζι και σου κάνει ζημιά στον άξονα.


Εαν σε τρώει, μια δοκιμή δεν βλάπτει. 16αρι έχεις και το έχεις δουλέψει. Ξέρεις πως πάει. Στην επόμενη αλλαγή βάλε 15αρι και κράτα το 16αρι. Αμα δεις οτι δεν σε βολεύει το ξαναλλάζεις...
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Άβαταρ μέλους
atpapado
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Πέμ 02 Ιουν 2016, 13:38
Model: -
Model year: 1990
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από atpapado »

Σε καταλαβαίνω απόλυτα... ο μηχανικός μου λέει να μη μπαίνω στη διαδικασία να αλλάζω, πως για μένα ταιριάζει πολύ περισσότερο το 15 και να μη κάτσω να ασχολούμαι γιατί έτσι και αλλιώς ακόμα και στις μεγάλες ταχύτητες εκμεταλλεύεσαι καλύτερα την δύναμη του κινητήρα.

Υ.Γ. Απόγευμα πλέον και έχω πάρει το fz από το συνεργείο πλήρως ανανεωμένο, με το κοντύτερο βήμα να φαίνεται εύκολα με το "μάτι", κάτι που με ευχαρίστησε αρκετά. Μια αλλαγή πολύ δημοφιλής την οποία προτείνω σε όλους που δε κάνουν πολλά "ανοιχτά" χλμ. και δεν έχουν θέμα με το σφάλμα στο κοντέρ.

Giannis87
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: Τετ 12 Σεπ 2018, 20:13
Model: FZ6 S2
Model year: 2008
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Giannis87 »

Καλησπερα, επειδη εχω μπερδευτει αρκετα, τελικα αξιζει η αλλαγη στο γραναζωμα 'η οχι? Ο μηχανικος μ επιμενει οτι δεν θα δω καμια διαφορα και καλο θα ηταν να βαλω παλι το μαμα. Η μηχανη κινείται κυριως μεσα στη πολη, αττικη οδο και ελαχιστα εως καθολου ταξιδια, πλζ μια βοηθεια, και αν μπορειται να μ πειτε ακριβως τι να ζητησω, μαρκες γιατι δεν εχω ιδεα. Ευχαριστω προκαταβολικα.

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3073
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από SoR_gr »

δεν υπάρχει αξίζει ή δεν αξίζει.

μαλλον δεν έχεις καταλάβει την διαφορά του (φιλικά το λέω).


αν αλλάξεις γρανάζι, θα έχεις αίσθηση οτι τραβάει καλύτερα στα χαμηλά.
δεν θα έχεις την ίδια τελική και θα σου δείχνει λάθος χλμ. πχ οτι πας με 150 ενώ θα πηγαίνεις με 130.

Για μέσα στην πόλη, ίσως το θεωρείς πιο παιχνιδιάρικο. στην εθνική οδό θα πηγαίνεις με παραπάνω στροφές.
πχ με μαμα γρανάζωμα, πας με 8.000 και 150χαω...
με το αλλο γρανάζι δεν ξέρω. μάλλον στις 8.000 στροφές θα πηγαίνεις με 130.....


ανάλογα την χρήση που κάνεις , βλέπεις αμα σαρεσει ή οχι.

Εγώ πχ, μέσα στην πόλη θέλω να πηγαίνω ήπια,ψόφια, όπως πάει στα χαμηλά... ετσι κ αλλιώς αμα ανοίξω...θα ανοίξω μετα τις 10.000 στροφές...τι να το κάνω το αλλο γρανάζι. ετσι κ αλλιώς εκκινήσεις κλπ τις κάνω μετά τις 6.000 στροφές αμα ειναι να καγκουρέψω.

δεν ξέρω γιατί προτιμούν να το αλλάζουν. με πορδές δεν βάφουν αυγά...δηλαδή δεν θα φτάνεις το ρ6 με ενα γρανάζι.... Ναι μεν είναι η πιο οικονομική μετατροπή σε ασφαλή πλαίσια για τον κινητήρα, αλλα καπου "κερδίζεις" και κάπου "χανεις" (αν θεωρείς οτι κερδίζεις κάτι ή χάνεις)
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Απάντηση

Επιστροφή στο “Φρένα-Μετάδοση”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες