Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευση από jskf16 »

προσωπικα για μενα γνησια και μονο και ας κανει και 150ευρω...

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευση από jskf16 »

και απο φιλο που ειναι στη yamaha marine Χανιων , καποια γενικα στοιχεια...

Η πανάκριβη μηχανή μας δεν μπορεί να πάρει μπρος ούτε να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα χωρίς αυτήν μιας και είναι η βασική συνεχής πηγή ηλεκτρικής ενέργειας στο σκάφος.
Τι γνωρίζουμε όμως γι’αυτήν;Πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε πολύ λίγα πράγματα όσο αφορά τον τρόπο λειτουργίας της την συντήρηση της καθώς με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη μπαταρία .

Γιατί μια μπαταρία καταστρέφεται ή γερνάει

Θα εξετάσουμε τις αιτίες που κάνουν μια μπαταρία άχρηστη

1. Εάν αφήσουμε μια μπαταρία για μεγάλο χρονικό διάστημα άδεια ή λίγο φορτισμένη τότε μια χημική αντίδραση στις πλάκες σχηματίζει οξείδια του μολύβδου κρυσταλλικά αδιάλυτα (είναι αυτή η άσπρη σκόνη που συχνά βλέπουμε στους πόλους των μπαταριών εάν δεν προσέχουμε να διατηρούνται καθαροί). Αυτή η ουσία γεμίζει σταδιακά την επιφάνια των μολύβδινων πλακών και εμποδίζει της χημικές αντιδράσεις που αποθηκεύουν ή προσφέρουν ενέργεια.

2. Λόγω της διαλυτότητας του μόλυβδου στο νερό και άλλους παράγοντες (διάφορες ακαθαρσίες στο διάλυμα κλπ) η μπαταρία χάνει σιγά σιγά την αποθηκευμένη ενέργεια ώσπου αδειάζει τελείως. Η διαρροή μπορεί να είναι από 1% έως 10% τον μήνα ( 2-4% για μπαταρίες marine 10% για μπαταρίες αυτοκινήτου). Περισσότερο υποφέρουν οι μπαταρίες που χρησιμεύουν για την εκκίνηση κινητήρων αλλά το αυτόματο άδειασμα εξαρτάται από την θερμοκρασία πχ μια μπαταρία στους 38 βαθμούς σε ένα μήνα χάνει περίπου ένα 7% στους 27 βαθμούς 5% ενώ στους 10 βαθμούς μόνο 1% Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να φορτίζουμε την μπαταρία μια φορά τον μήνα όταν δεν την χρησιμοποιούμε ώστε να είναι φορτισμένη πάνω από το 80%.

3. Οι πλάκες του μόλυβδου είναι κατασκευασμένες έχοντας σειρές από τετράγωνες εσοχές (κυψέλες) μέσα στις οποίες πρεσάρονται τα οξείδια του μόλυβδου με αυτό τον τρόπο οι μπαταρίες γίνονται ποιο ελαφριές αλλά και η επιφάνεια των πλακών με τον ηλεκτρολύτη μεγαλώνει και κατά συνέπεια και η χωρητικότητα. Το μειονέκτημα όμως είναι ότι όταν οι μπαταρίες κακομεταχειρίζονται τότε τα οξείδια ξεκολλούν και κάθονται στον πάτο προκαλώντας βραχυκύκλωμα μεταξύ των στοιχείων.

Έλεγχος και διάγνωση κατάστασης μπαταρίας

Ας αναλύσουμε τώρα τους διάφορους τρόπους διάγνωσης κατάστασης μιας μπαταρίας.

1. Το βραχυκύκλωμα ενός ή περισσοτέρων στοιχείων είναι εύκολο να το διαπιστώσουμε. Μετράμε με ένα βολτόμετρο την τάση στους πόλους χωρίς φορτίο και εάν πχ έχουμε ένα στοιχείο βραχυκυκλωμένο αντί για 12 V θα μετρήσουμε 10V εάν έχουμε δυο τότε θα μετρήσουμε 8V κλ. Η μπαταρία αυτή φυσικά είναι για πέταμα.

2. Τώρα στην περίπτωση διακοπής της συνέχειας των στοιχείων πάλι η διαπίστωση είναι εύκολη αφού στους πόλους θα έχουμε Τάση (0 Volt). Και στην περίπτωση αυτή η μπαταρία είναι για πέταμα.

3. Υπάρχουν όμως και ενδιάμεσες περιπτώσεις όπου οι μπαταρία μπορεί στην μέτρηση να μας δίνει 12 V αλλά κάτω από φορτίο να πέφτουν στα 10V (οι αιτίες που μπορεί να συμβεί αυτό είναι πολλές και δεν αξίζει να τις εξετάσουμε) στην περίπτωση αυτή μπορούμε να προσπαθήσουμε να σώσουμε για λίγο καιρό την μπαταρία φορτίζοντας την πάρα. Τώρα δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί και αξίζει τον κόπο κάποιος να μπει σε αυτή την διαδικασία μιας και όπως ανέφερα παραπάνω η περαιτέρω ζωή της μπαταρίας θα είναι μικρή.


ΚΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Να δούμε τώρα πως πρέπει να μεταχειριζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο την μπαταρία μας


1. Να μη την αφήνουμε να αδειάσει τελείως(Τάση κάτω από 10,6 Volt) γιατί τότε δημιουργούνται καταστρεπτικές χημικές αντιδράσεις μη αναστρέψιμες
2. Να μη την υπερφορτίζουμε ή να την φορτίζουμε πολύ γρήγορα
3. Να μη της ζητάμε ποτέ πάρα πολύ ρεύμα εκτός από αυτό της εκκίνησης (ο τρόπος δοκιμής της μπαταρίας βραχυκυκλώνοντας με ένα καλώδιο τους πόλους είναι καταστροφή)
4. Να μη μένει παραπάνω από ένα μήνα χωρίς να φορτισθεί
5. Να μη μένει χωρίς ηλεκτρολύτη Θα πρέπει να ελέγχουμε συχνά την στάθμη του ηλεκτρολύτη ώστε να είναι οι πλάκες πάντα σκεπασμένες.
6. Να βρίσκεται σε στεγνό και καθαρό μέρος παρότι το κέλυφος των μπαταριών είναι κατασκευασμένο από μονωτικό υλικό έχει παρατηρηθεί ότι όταν είναι σε νερό ή σε λάδια γράσα κλπ υπάρχει διαρροή ρεύματος

Φορτιστές

Υπάρχουν πολλοί και σε διαφορετικές τιμές
Απλοί φορτιστές οι οποίοι αποτελούνται από ένα μετασχηματιστή και μια γέφυρα ανόρθωσης είναι οι πιο οικονομικοί αλλά χρησιμεύουν μόνο για περιστασιακές φορτίσεις κάτω από έλεγχο γιατί δεν έχουν σταθεροποιημένη ούτε την τάση αλλά ούτε και την ένταση του ρεύματος .Μόνο ορισμένοι διαθέτουν θερμική ασφάλεια η οποία διακόπτει το κύκλωμα σε περίπτωση υπερθέρμανσης.
Ορισμένοι λίγο καλύτεροι διαθέτουν δυο σκάλες φόρτισης, χαμηλό και υψηλό ρεύμα καθώς και αμπερόμετρο.


Αυτόματοι φορτιστές

Αυτός ο τύπος των φορτιστών διακόπτει την λειτουργία του αυτόματα όταν η μπαταρία έχει φορτισθεί και η τάση είναι περίπου στα 14 Volt.


Φορτιστές αυτόματοι με διατήρηση τάσης

Είναι ο καλύτερος συνδυασμός τιμής και λειτουργίας. Διατηρούν σταθερή την τάση στην τιμή συντήρησης δηλαδή 13,6 V και δίνουν τόσο ρεύμα όσο ζητά η μπαταρία έως την πλήρη φόρτιση της. Αυτό σημαίνει ότι στην αρχή με την μπαταρία άδεια το ρεύμα είναι αρκετά υψηλό και σιγά σιγά όταν η φόρτιση προχωρά λιγοστεύει. Το καλό με αυτούς τους φορτιστές είναι ότι μπορούμε να τους έχουμε συνέχεια στην μπαταρία και να την διατηρεί συνέχεια φορτισμένη χωρίς πρόβλημα.


Φορτιστές αυτόματοι ελεγχόμενοι από μικροεπεξεργαστή

Είναι φυσικά οι φυσικά οι καλλίτεροι και οι ποιο ακριβοί. Είναι έτσι προγραμματισμένοι ώστε να παρέχουν το απαιτούμενο ρεύμα στην σωστή Τάση όσο προχωρά η φόρτιση, να φορτίζουν την μπαταρία 100% και να την διατηρούν φορτισμένη παρέχοντας το απαιτούμενο ρεύμα με Τάση 13,6 Volt.

yamaha marine Χανιων

Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
Δημοσιεύσεις: 1355
Εγγραφή: Κυρ 11 Δεκ 2005, 19:23
Model: -
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen
Επικοινωνία:

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευση από Billy_BMW »

Φορτιστής-συντηρητής (πανάκριβος μεν) αλλά με CPU(επεξεργαστή) KAI 4 στάδια φόρτισης !Για όλους τους τύπους μοντέλων 12V μηχανών-και-μπαταριών....μη με πείτε προκατηλημένο :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://www.sierrabmwonline.com/battery- ... p-934.html

Επίσης πολύ σημαντικό σε όσα προανέφερε ο φίλος jfsk είναι όταν τοποθετούμε την μπαταρία να βάζουμε στους πόλους γύρω-γύρω μπόλικο γράσο ή βαζελίνη(καλύτερα γράσο) για να μην παρουσιάζουν οξείδωση.....(και καταστροφή της μπαταρίας,και της ροής του ρεύματος και πιθανών της βίδας ή κόψιμο-πέσιμο του πόλου απο τους κραδασμούς ή κατά το ξεβίδωμα).

Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
Δημοσιεύσεις: 1355
Εγγραφή: Κυρ 11 Δεκ 2005, 19:23
Model: -
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen
Επικοινωνία:

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευση από Billy_BMW »

Όσον αφορά τις ανοικτού τύπου και κλειστού επειδή ακούγονται πολλά οι διαφορές τους δεν ισχύουν.

Απλώς στου ανοικτού υπάρχει ο φόβος υπερχείλησης ή ροής των υγρών σε μία πτώση ή/και σύγκρουση(καταστροφή χρώματος,καλωδίων,μεταλικών μερών κ.λ.π) και η έννοια της συντήρησης ενώ στου κλειστού αυτά αποφεύγονται.

Διαφορές υπάρχουν μεταξύ AGM και GEL.

Άβαταρ μέλους
Saridakis
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2006, 18:39
Model: -
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από Saridakis »

κ γω που εχω το 600 ΚΑΠΟΥΤ!!!

Άβαταρ μέλους
Saridakis
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2006, 18:39
Model: -
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ
Επικοινωνία:

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευση από Saridakis »

για τις FIAMM ξερετε τιποτα τι λενε?

εδω στα χανια δε ξερω τι θα βρω...εκτος αν βρω απο αθηνα...


bosch μαλλον.. απο φθηνη καλη ως τωρα μου εχουν πει...

bosch
fiamm
fukuyama

Άβαταρ μέλους
Saridakis
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2006, 18:39
Model: -
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από Saridakis »

η μπαταρια οχι ..δεν ειναι στην εγγυηση....

παιδια αν βαλετε γιαμαχα ειναι 110+ ευρα..

συγνωμη αλλα εγω θα παρω ειτε μπος ειτε αλλη μαρκα με 60.... γνωμη μου.

Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
Δημοσιεύσεις: 1355
Εγγραφή: Κυρ 11 Δεκ 2005, 19:23
Model: -
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen
Επικοινωνία:

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευση από Billy_BMW »

Saridakis έγραψε:για τις FIAMM ξερετε τιποτα τι λενε?

εδω στα χανια δε ξερω τι θα βρω...εκτος αν βρω απο αθηνα...


bosch μαλλον.. απο φθηνη καλη ως τωρα μου εχουν πει...

bosch
fiamm
fukuyama
Είπαμε και πιο πάνω ότι υπάρχει περίπτωση να βρείς bosch ίδιο τύπο σε πολύ χαμηλότερη τιμή αλλά επειδή έχει παραγωγή εκτός Γερμανίας,τα χαρακτηριστικά της είναι άλλα κατα πολύ υποδιαίστερα.Οπότε κοίταζε για χώρα παραγωγής.Το ίδιο ισχύει και για την Fukuyama που θεωρείται Ιαπωνική και φτιάχνονται και στη Μαλαισία.

nfot
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: Σάβ 23 Απρ 2005, 23:06
Model: -
Τοποθεσία: Βολος
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από nfot »

Και η δικια μου μπαταρια παρεδωσε πνευμα, πριν κανα 2 εβδομαδες.
Ψαχνοντας βρηκα YUASA στα 110 ευρω και τη ΥΑΜΑΗΑ στα (περιπου) 95. Απο πεισμα και μονο, παραγγειλα μια DYNAVOLT απο ebay, 72 ευρωπουλα απο Γερμανια, συμπεριλαμβανομενων μεταφορικων. Η μπαταρια ηρθε με courier παρακαλω, σε μια εβδομαδα περιπου. Δεν εχω αξιωθει να την τοποθετησω ακομη ομως, μιας και λογω καιρου βολευομαι με το αυτοκινητο.
Γιατι καταληξα στην DYNAVOLT δεν μπορω ακριβως να σας το τεκμηριωσω. Απλα, μου εκατσε καλα οταν εψαχνα στο ebay.

Να σημειωσω οτι εχω FZ6 με 45.000 χλμ και 3 χρονια κα 8 μηνες στην πλατη του και συναγερμο ΥΑΜΑΗΑ. Την μπαταρια ηδη την ειχα φορτισει 2-3 φορες απο περυσι το χειμωνα, που με ειχε αφησει για πρωτη φορα.
"Motor racing, mountain climbing and bull fighting are the only true sports.
All the rest are children's games played by adults."

- Ernest Hemingway -

Άβαταρ μέλους
Saridakis
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2006, 18:39
Model: -
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από Saridakis »

λετε μηπως να προσπαθησω να φορτισω το δικο μου πρωτα η μπα?

εχει πεσει αλλες 2 φορες και το φορτισα....


τωρα αν τη γλιτωσει παλι ...δε το ξερω...

μαλλον με βλεπω για μπαταρια δλδ...!!!σιγουρα !

Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
Δημοσιεύσεις: 1355
Εγγραφή: Κυρ 11 Δεκ 2005, 19:23
Model: -
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από Billy_BMW »

Δοκίμασε επαναφόρτιση μην την υποτιμάς τόσο την μπαταρία σου.

Μπορεί τα στοιχεία να είναι μια χαρά και απλώς να έπεσε η χωρητικότητα χωρίς να έχει επέλθει το "φαινόμενο sulfation"(sorry δεν ξέρω πως λέγεται Ελληνικά) και τσάμπα να την πετάξεις.

Άβαταρ μέλους
Saridakis
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2006, 18:39
Model: -
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από Saridakis »

μια διευκρινηση ...

στο 600 ειναι τελειως λαλακια να βαλεις μπαταρια ΜΗ τζελ?

υπαρχει κινδυνος...ας πουμε βλεπω μπαταριες Varta Lf ..

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=77

βλεπω οτι εχει μπαταρια για το δικο μου
που μου πεταει 12 βολτ και 12 αμπερ
αντι 10 αμπερ της μαμας...


οσο αναφορα κινδυνος για υγρα αν δε παρεις τζελ παιζει?


η τζελ να ναι και οτι να ναι?fukuyama eite yuasa...

Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
Δημοσιεύσεις: 1355
Εγγραφή: Κυρ 11 Δεκ 2005, 19:23
Model: -
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από Billy_BMW »

ΔΕΝ υπάρχει κανένας κίνδυνος και ΚΑΜΙΑ ανυσηχία.Απλώς δες να εφαρμόζει σωστά,να κοιτάς τα υγρά ανα μήνα-δίμηνο,και εάν (χτύπα ξύλο) υπάρξει ανατροπή μπόλικο νερό στα σημεία που πιθανών χύθηκε υγρό.

Φρόντισε να βάλεις το σωληνάκι εξαέρωσης(μέσα στη συσκευασία της μπαταρίας) διότι και τα θειϊκά αέρια είναι καταστρεπτικά στα μεταλικά και πλαστικά σημεία.

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από jskf16 »

Billy_BMW έγραψε: "φαινόμενο sulfation"(sorry δεν ξέρω πως λέγεται Ελληνικά) και τσάμπα να την πετάξεις.
Αναφερεσαι στο φαινομενο που ονομάζεται "θειίκωση" (sulfation) , δε ξερω αν ισχυει για της gel !
Οι ακριβότερες μπαταρίες αντέχουν καλύτερα τη θειίκωση αλλά η πρόληψη κάνει μακρόβιες ακόμη και τις φτηνές μπαταρίες. Αλλη σημαντική παράμετρος είναι το ποσοστό εκφόρτισης. Επαναλαμβανόμενες βαθειές εκφορτίσεις προκαλούν μόνιμη βλάβη στα ηλεκτρόδια

Λόγοι θειίκωσης των μπαταριών είναι η παραμονή για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ακινησία και σε κατάσταση εκφόρτισης, η λειτουργία κάτω από μεγάλες θερμοκρασίες και η υπερφόρτιση
Η θειίκωση δημιουργεί σκλήρυνση στις πλάκες μειώνοντας και εν τέλει καταστρέφοντας τη δυνατότητα της μπαταρίας να παράγει τα απαιτούμενα βόλτ και αμπέρ.

Απλα η gel ειναι κλειστου τυπου και εχουν μεγαλυτερη διαρκεια ζωης απο τις αλλες!
Ενώνοντας τα καλώδια του φωτιστή στους πόλους της μπαταρίας αρχίζει η χημική αντίδραση , "θειίκωση" (sulfation)
2(96.500)Cοulomb + H2O + 2PbSO4 EQ ----> PbO2 + 2H2SO4 + Pb

Θεωρείται κανονική φόρτιση μιας μπαταρίας όταν αυτή γίνεται προσφέροντας ρεύμα ίσο με το 1/10 της χωρητικότητας της για 12 ώρες προσέχοντας η Tάση που εφαρμόζουμε να είναι ανάλογη με τον τύπο της στην θερμοκρασία των 20 βαθμών.

Για την Κλασική μπαταρία 13,4 έως 13,8 Volt
Για την Μπαταρία Τζέλ 13,8 έως 14,1 Volt


προσεξτε και το καλοκαιρι οι μπαταριες ζοριζονται τρομερα , ενω πιστευουμε οτι ισχυει το Χειμωνα , το Χειμωνα περισσοτερο η ακινησια κανει ζημια παρακαθε τι αλλο!Και αυτο γιατι? Γιατι οι χημικές αντιδράσεις(ενδοθερμες) κατά 99% επιταχύνονται με την αύξηση της θερμοκρασίας!




παρομοια κουβεντα παλαιοτερα
http://www.fazerclub.eu/forumx/viewtopi ... ion#p51191

Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
Δημοσιεύσεις: 1355
Εγγραφή: Κυρ 11 Δεκ 2005, 19:23
Model: -
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen
Επικοινωνία:

Re: Μπαταρία καπούτ...

Δημοσίευση από Billy_BMW »

Ναι όντως μου φαίνεται ότι η θειϊκωση ισχύει μόνο για του ανοικτού τύπου.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες