Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Billy_BMW » Τρί. 23 Δεκ. 2008, 14:28

Ανοικτού Τύπου,GEL,AGM………

Οι παρακάτω πληροφορίες βοηθούν να κατανοήσουμε πως λειτουργεί μια μπαταρία,πως τη μετράμε,πως την αποσυνδέουμε-επανασυνδέουμε,πως φορτίζεται,τι κάνουμε εάν μείνουμε από μπαταρία και άλλες τεχνικές συμβουλές.

Εν αρχή τι περιλαμβάνει μια μπαταρία:

Κάθε μπαταρία εσωτερικά της περιλαμβάνεται από στοιχεία.Το κάθε στοιχείο παρέχει περίπου 2 Volt.(Δηλαδή μια 12Volt μπαταρία περιέχει 6 στοιχεία).
6στ.*2V=12Vοlt.

Πως «διαβάζουμε» την μπαταρία μας :

Κάθε φορτισμένο στοιχείο της μπαταρίας μας έχει τάση 2,15 Volt. Όταν αποφορτίζετε τελείως φτάνει τα 1,9 Volt.

Αυτό σημαίνει ότι μια πλήρως φορτισμένη 12V μπαταρία θα πρέπει να δείχνει 12,9V και μια αφόρτιστη 11,4V.(2,15*6=12,9V & 1,9*6=11,4V)

Με ένα βολτόμετρο μπορούμε εύκολα να «διαβάσουμε» το φορτίο της μπαταρίας μας κάνοντας τον παρακάτω μαθηματικό τύπο ή χρησιμοποιώντας το αρχείο excel που έφτιαξα και βρίσκεται παρακάτω.

(Χ-11,4)/1.5*100=Ψ

Χ= Ένδειξη Volt κατά τη μέτρηση της μπαταρίας.
Ψ=Πόσο επί της εκατό (%) φορτισμένη είναι η μπαταρία μας.

Σημ. Ο παραπάνω τύπος ισχύει μόνο για 12V μπαταρίες.

Πότε κάνουμε τη μέτρηση με το βολτόμετρο :

Μια σωστή μέτρηση της μπαταρίας είναι όταν αυτή μείνει αποσυνδεδεμένη για 24 ώρες.Απο εκεί και πέρα όμως μια μέτρηση μετά από 3 ώρες(με το κλειδί στη θέση OFF) και εφόσον η ζήτηση ρεύματος από το κύκλωμα δεν ξεπερνά το 1% των συνολικών Amp χωρητικότητάς της τότε θα λάβουμε μια αρκετά σαφή ένδειξη.

Ποιός ο χρόνος φόρτισης μιας μπαταρίας;

Εδώ διαιρούμε τα Amp της μπαταρίας μας με του φορτιστή.

Πχ μια μπαταρία με 14 Amp σε ένα φορτιστή 10Amp θα χρειαστεί 1 ώρα και 40 λεπτά φόρτιση.
(14Amp μπαταρία/10Amp φορτιστής=1.4 ώρες)

Εδώ όμως ο παραπάνω υπολογισμός κρύβει και ένα μικρό μύθο.
Η αλήθεια πάντα έχει να κάνει με τον τύπο του φορτιστή (απλός ή με στάδια λειτουργίας….φορτιστής&συντηρητής μαζί).

Γενικότερα ο παραπάνω τύπος μας φτάνει στο 80% της φόρτισης της μπαταρίας μας(Ικανοποιητικότατος βέβαια για σωστή λειτουργία).Το υπόλοιπο 20% καλύπτεται περίπου στον ίδιο χρόνο που χρειάστηκε για να φορτίσει ως το 80% δηλαδή το διπλάσιο.(εξαρτάται από τα βήματα-στάδια φόρτισης που έχει ο εκάστοτε φορτιστής-συντηρητής).


Στο Excel θα βρείτε και τον ανάλογο υπολογισμό-πράξη για το χρόνο φόρτισης.(βλ.2ο Φύλλο)



Επί τη πράξη πότε μπαταρία μας θέλει πέταμα,πότε επαναφόρτιση και πότε έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο:

Εάν κυμαίνεται από 0%-47% (11,4V-12,1V) καλό είναι να αρχίσουμε να ανησυχούμε περισσότερο.

Εάν κυμαίνεται από 47%-70%(12,1V-12,45V) καλό είναι να την φορτίσουμε.

Εάν κυμαίνεται από 70%-80%(12,45V-12,6V) μια φόρτιση δε βλάπτει αλλά δεν υπάρχει και άμεσος λόγος ανησυχίας

Από 12,6V (80%) και πάνω….καμία ανησυχία !

Τι είδους φορτιστή να πάρω?

Η καλύτερη λύση είναι ο φορτιστής-συντηρητής.

Η λειτουργίας τους είναι απλή.Φορτίζουν την μπαταρία-την φτάνουν στο σωστό επιθυμητό όριο-την συντηρούν πάντα φορτισμένη χωρίς φόβο.
βραχυκυκλώματος,υπερφόρτισης.Μπορούμε να την έχουμε συνδεδεμένη για μήνες!
Προσοχή εάν είναι ανοικτού τύπου να ελέγχουμε τα υγρά της ανά διαστήματα.

Με λίγα λόγια όταν πάρουμε μια νέα μπαταρία…..

Εάν δεν έχει φορτιστεί καθόλου(ούτε μία φορά) και δεν πρόκειται να την τοποθετήσουμε άμεσα τότε καλύτερα να την αφήσουμε στο ντουλάπι όπως είναι.

Εάν πρόκειται να την φορτίσουμε για πρώτη φορά τότε καλό είναι να αυξήσουμε τον χρόνο φόρτισης από τον προβλεπόμενο.

Εάν είναι ανοικτού τύπου μπαταρία ΔΕΝ βάζουμε τα γνωστά υγρά μπαταρίας(απιονισμένο νερό) στην πρώτη μας φόρτιση αλλά ηλεκτρολύτες.

Απιονισμένο νερό βάζουμε αργότερα στο μέλλον όταν θέλουμε να συμπληρώσουμε υγρά.

Πως συνδέουμε και αποσυνδέουμε την μπαταρία μας :

------ΠΡΟΣΟΧΗ------

Πάντα σε οποιοδήποτε μηχανοκίνητο όχημα
Για να αποσυνδέσουμε την μπαταρία πρώτα αφαιρούμε τον αρνητικό( -) πόλο μετά τον θετικό( +) πόλο.
Για να συνδέσουμε την μπαταρία πρώτα συνδέουμε τον θετικό(+) πόλο μετά τον αρνητικό(–) πόλο.

Όταν έχουμε μείνει από μπαταρία :

Εάν όλα δούλευαν ρολόι και είχαμε τσεκάρει πρόσφατα ότι η μπαταρία μας ήταν σε καλή κατάσταση και ξαφνικά μετά από βόλτα έμεινε άδεια.Τότε πριν βάλουμε καινούργια κοιτάμε τον ανορθωτή διότι μάλλον εκεί είναι η βλάβη και η καινούργια θα πάει για πέταμα δυστυχώς.

Εάν έχουμε μείνει στο δρόμο και θέλουμε να παρέχουμε ρεύμα από άλλο όχημα τότε προσέχουμε κάποια πράγματα λίγο παραπάνω ιδιαίτερα στα νέας τεχνολογίας οχήματα με εγκέφαλο.

Υπάρχει η περίπτωση όταν συνδέσουμε παροχή από άλλο όχημα να έχουμε απότομη μεταβολή της τάσης ή ακόμα να φτάσει και τα 19V!!!!

Σε αυτή την περίπτωση κάποιο όχημα εφοδιασμένο με εγκέφαλο(και χωρίς να μεσολαβούν ασφάλειες) μπορεί να τον κάψει.(1000 ευρώ και πάνω η ζημιά).

Το καλύτερο είναι σε τέτοια περίπτωση να κάνουμε τα παρακάτω βήματα ένα-ένα.

* Αφαιρούμε ή αποσυνδέουμε την μπαταρία με το σωστό τρόπο.
* Κοιτάμε τα οχήματα να μην ακουμπάν μεταξύ τους
* Βάζουμε εμπρός το όχημα τροφοδότησης και το δουλεύουμε για λίγη ώρα σε υψηλές στροφές.(Το δυναμό να φορτίσει τη μπαταρία).
* Συνδέουμε τα ακροφύσια (παχύ καλώδιο-σύρμα!!!) και περιμένουμε.
* Αποσυνδέουμε τα ακροφύσια.
* Συνδέουμε την προβληματική μπαταρία και όταν πάρει εμπρός δουλεύουμε ψηλές στροφές(πάνω από 3.500-4.000) στη μηχανή ώστε να την τροφοδοτεί και το δυναμό.

To αρχείο Excel για τους υπολογισμούς κατεβάστε από εδώ.

http://rapidshare.com/files/176049556/P ... RTISIS.xls
Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
 
Δημοσιεύσεις: 1353
Εγγραφή: Κυρ. 11 Δεκ. 2005, 20:23
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen

Advertisement

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό lyon » Τρί. 23 Δεκ. 2008, 18:03

Kαι μιας και θιγεις το θεμα μπαταριας να αναφερω
οτι οι μπαταριες <ζοριζονται> υπερβολικα με τις χαμηλες
θερμοκρασιες του χειμωνα.
Ετσι αν μια μπαταρια πλησιαζει στα τελευταια της,
με τις πρωτες παγωνιες του χειμωνα το πιθανοτερο ειναι να
τα παιξει εντελως!
Το πιο δικαια μοιρασμενο αγαθο ειναι το μυαλο:
ολοι πιστευουν οτι εχουν αρκετο!
Άβαταρ μέλους
lyon
Μέλος Δ.Σ.
 
Δημοσιεύσεις: 2049
Εγγραφή: Πέμ. 16 Νοέμ. 2006, 22:09
Τοποθεσία: Πετρουπολη

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Saridakis » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 04:22

επειδη συγκεκριμενα χτες επεσα απο μπαταρια.......ε φαινεται μετα απο στρατο , ταξιδια,ακινησιες κ μετα απο 2 φορες ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ-ΦΟΡΤΙΣΜΑ, ηρθε το τελειωτικο...προσπαθησε ο ξαδερφος μου να τη βαλει μπρος με σπρωξιμο,τριτη συμπλεκταρισμα κλπ... Αλλα τπτ?Παιζει να ειναι τελειως πιτα η μλκια εκανε ο ξαδεφος μου?
παντως δινει ρευμα στο κοντερ, κ απο οτι μου λεει αμα πατησεις μιζα ακουγεται ενα ηλεκτρονικο τσικ-τσικ....


ΘΑ ΑΛΛΑΞΩ ΛΟΙΠΟΝ....ανεβαινω αθηνα σε 4 μερες παλι..

μηπως ξερει κανεις που να βαλω?
καλες τιμες πουθενα?εκπτωση τπτ κανενας δικος σας?


μου ειπαν οτι yuasa ειναι πανακριβες ,κ οτι οι bosch ειναι σχεδον ιδιες πλεον (λογω οχι ιαπωνικες yuasa) και
οτι οι bosch παιζουν γυρω στα 60-70...

εγω μεχρι στιγμης μου εχουν πει 1,ΜΑΜΑ 95 ευρω.....
2.ΓΙΟΥΑΣΑ 90 ευρω....
3.Κινεζικη 60 ευρω....

bosch δεν εχω βρει καπου ακομα...

Επισης 2 ερωτησεις...

1.μπορω να βαλω λιγο δυνατοτερη μπαταρια?εχω συναγερμο,gear indicator,power commander,Xenon(λαμπες μονο οχι κιτ)...
2.υπαρχει κινδυνος αν βαλω μεγαλυτερη?η μαμα Βολτ-αμπερ-δυναμη θα τα αντεξει αυτα ολα?
Άβαταρ μέλους
Saridakis
 
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ. 27 Αύγ. 2006, 18:39
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Billy_BMW » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 09:45

Απο ότι είδα σε ένα manual του FZ6(που αν δεν κάνω λάθος αυτό έχεις) φοράει το μοντέλο GT12B-4 και έχει χωρητικότητα 10 Amp.Μάρκα δεν ξέρω.

1.Καταρχάς σε οχήματα με καταλύτη δεν τα σπρώχνουμε ποτέ να πάρουν εμπρός διότι έτσι καταστρέφουμε τον καταλύτη.
2.Πρώτα στη θέση σου θα προσπαθούσα να την φορτίσω πάλι διότι παρόλο που άδειασε υπάρχει το ενδεχόμενο (μικρό βέβαια) με μια σωστή επαναφόρτιση να είναι ΟΚ.Πρόσεξε μόνο τα Amp του φορτιστή να είναι αρκετά χαμηλά και να γίνει η φόρτιση όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα σε αυτόν.(μεγαλώνει τη διάρκεια ζωής της ενώ τα πολλά Amp ενός φορτιστή πάντα μειώνουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας).
3.Ο κανόνας είναι ότι ποτέ δεν αλλάζουμε τα Volt(τάση) της μπαταρίας μας αγοράζοντας μια καινούργια.
Απο εκεί και πέρα ΑΦΟΒΑ μπορείς να βάλεις όσα Amper(χωρητικότητα της μπαταρίας) περισσότερα θες-βρεις και γίνεται.Αυτό θα έχει όφελος όταν δουλεύει το δυναμό σου ή όταν τη φορτίζεις σπίτι να συσωρεύει περισσότερο ρεύμα στα στοιχεία της.(όχι μεγαλύτερη τάση-Volt αλλά περισσότερη συσώρευση-χωρητικότητα-Amper).

...Τι εννοώ....

Τα 10-11Α για μια μηχανή με τόσα ηλεκτρονικά κυκλώματα είναι πολύ λίγα.Απο εκεί και πέρα όμως πρέπει να βρεις τις διαστάσεις που έχει η μπαταρία σου,την πολικότητα(δεξιά το + το - ...ή αριστερά κ.λ.π),και το χώρο αποθήκευσης της μπαταρίας.Εαν βρεις δηλαδή κάποια καλύτερη(με πολλά περισσότερα Αmp)θα πρέπει να χωράει στη θέση της μπαταρίας σου(διαστάσεις-ύψος-πλάτος-μήκος),να έχει τους πόλους στη σωστή μεριά ή να φτάνουν τα καλώδια να περαστούν ανάποδα(εάν τους έχει ανάποδα η νέα μπαταρία).

Όσον αφορά την αγορά....
Μπορείς να βρεις απο 25 ευρώ εως 100 ευρώ στα 10Α...το ίδιο ισχύει και για περισσότερα Amp.

Θεωρητικά οι ακριβότερες μπαταρίες αντέχουν καλύτερα στο φαινόμενο της πλήρης αποφόρτισης και της μη δυνατότητας επαναφόρτισης(το φαινόμενο αυτό λέγεται "sulfation" ... http://en.wikipedia.org/wiki/Sulfation) και έχει να κάνει με την ποιότητα και τα υλικά κατασκευής των στοιχείων.Παρ'όλα αυτά μια σωστή συντήρηση κάνει μακροβιότερες και τις πολύ φθηνές μπαταρίες.

Θα έλεγα να κοιτάξεις να βρεις μια με περισσότερα Amp που να χωράει(δεν ξέρω τον διαθέσιμο χώρο στο FZ6).

H κάθε εταιρία βγάζει μπαταρίες αντίστοιχες για τα ίδια μοντέλα σε διαφορετικές κατα πολύ τιμές.Ο καθένας θα σου προτείνει και απο μία.
(Yuasa,WestCo,Fukuyama,Exide, και πάρα-πάρα πολλές άλλες).

Όντως οι Yuasa είναι ευρέως γνωστές και "φοριούνται" πολύ.Απο εκεί και πέρα υπάρχουν πολύ καλύτερες ακριβότερες ή/και φθηνότερες.


Για μηχανή στην Ελλάδα οι καλύτερες είναι οι Odyssey αλλά είναι και πανάκριβες και υπάρχει θέμα να προσαρμόζουν σωστά διότι είναι τεράστιες.Με βεβαιότητα λέω ότι αντέχουν χρόνια πολλά και δίνουν πολύ καλή παροχή και στη μίζα.Ίσως απο τις ελάχιστες που αξίζουν όσα πληρώνεις.

http://www.odysseybatteries.com/batteries.htm

Θα σου ποστάρω αργότερα ένα μαγαζί στην Μιχαλακοπούλου που πήγε ένας φίλος(μόλις μου το πει) και έχει απο πολύ φθηνές εως πανάκριβες.
Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
 
Δημοσιεύσεις: 1353
Εγγραφή: Κυρ. 11 Δεκ. 2005, 20:23
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό InversionOfControl » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 12:55

ερωτηση... οταν παιρνουμε καινουργια μπαταρια, χρειαζεται φορτιση? η την κοτσαρουμε κατευθειαν στο μηχανακι ?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends
Άβαταρ μέλους
InversionOfControl
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 2633
Εγγραφή: Παρ. 23 Σεπ. 2005, 14:36
Τοποθεσία: 127.0.0.1
Μοντέλο: FZ1
Έτος μηχανής: 2009

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Saridakis » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 13:32

τη φορτιζει φουλ συνηθως ο μπαταριας...


δεν θελω να δωσω πανω απο 70 ευρω για μπαταρια..... ζελε θα ναι κα παλι αλλα δε ξερω μαρκα...


ξερει κανεις να προτεινει μπαταριες κ τιμες ?εβαλε κανεις προσφατα?
Άβαταρ μέλους
Saridakis
 
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ. 27 Αύγ. 2006, 18:39
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό jskf16 » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 15:07

Kwsths έγραψε:ερωτηση... οταν παιρνουμε καινουργια μπαταρια, χρειαζεται φορτιση? η την κοτσαρουμε κατευθειαν στο μηχανακι ?


απευθειας πανω...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
jskf16
 
Δημοσιεύσεις: 10594
Εγγραφή: Παρ. 21 Σεπ. 2007, 14:10
Τοποθεσία: XANIA
Μοντέλο: FZ1
Έτος μηχανής: 2008

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Saridakis » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 15:50

υπαρχει περιπτωση να ειναι τοσο χαλια η μπαταρια και να μην παιρνει καθολου μπροστα ουτε με σπρωξιμο?


νταξει εχω βαλει τη μηχανη ετσι 2 φορες....δεν νομιζω να ειναι τοσο θανατηφορο...

το θεμα ειναι οτι για να τη βγαλω απο το γκαραζ(ανηφορα τρελη) πρεπει καπως να παρει μπροστα λιγο...

ερωτηση ... οταν πηγα να βγαλω τη μπαταρια κ συγκεκριμενα το θετικο πολο...και εβαλα το κατσαβιδι στην βιδα...αυτη αν θυμαμαι καλα η ειχε ψιλο λιωσει(μαλλον αυτο) η ηταν γερα κολημενη(δε θυμαμαι κ καλα)...πως θα βγαλω τη βιδα στο θετικο πολο...

στον αρνητικο βγαινει κανονικα...

επισης προτεινετε μου τιμες...και μαγαζια για μπαταριες...

αντε κανεις δεν εχει βαλει μπαταρια με κανα 70αρι...?

παντως 100 και 120 δε δινω για μπαταρια.... κ ας με λενε τσιπη...!!!
πιστευω οτι ουτοσιαλλως και την μια και την αλλη αμα την αφησεις τη μηχανη 15ημερα ακινητη τη σκοτωνεις...

ειτε ειναι ακριβη ειτε φθηνη...

Επισης πειτε μου κατι...

το μηχανακι αντεχει με τη μαμισια μπαταρια 10 αμπερ με αυτα που φοραω?συναγερμο,λαμπες χενον,gear indicator kai power commander?

(εγω πιστευω πως η δικια μου πεθανε λογω στρατου....και οχι λογω των ηλεκτρονικων Παπαρακιων(παραπανω) )



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ,ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ!!!
Άβαταρ μέλους
Saridakis
 
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ. 27 Αύγ. 2006, 18:39
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Billy_BMW » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 16:58

Saridakis έγραψε:το μηχανακι αντεχει με τη μαμισια μπαταρια 10 αμπερ με αυτα που φοραω?συναγερμο,λαμπες χενον,gear indicator kai power commander?

(εγω πιστευω πως η δικια μου πεθανε λογω στρατου....και οχι λογω των ηλεκτρονικων Παπαρακιων(παραπανω) )


Το ζητούμενο είναι ότι όσο περισσότερη κατανάλωση έχεις και ζήτηση τόσο πιο γρήγορα θα πέφτει η μπαταρία σου όταν δεν τροφοδοτείται.
Εάν βάλεις μια πιο φθηνή θεωρητικά πάντα τα στοιχεία της θα αντέξουν λιγότερο διάστημα απο μιας καλύτερης....τα πάντα όμως έχουν να κάνουν με τη συχνότητα-διάρκεια φόρτισης-κ΄-οδήγησης.

- Τα xenon μη σε φοβίζουν διότι έχουν μικρότερη κατανάλωση απο τις απλές λάμπες.
- Το power commander δεν ξέρω τι ζήτηση έχει απο τη μπαταρία.
- Τα gear indigator συνήθως έχουν πολύ μικρή ζήτηση.
- Οι συναγερμοί είναι μεγάλη συζήτηση.....
Υπάρχουν συναγερμοί της πλάκας σε αυτό το θέμα που έχουν μια διαρκή παροχή και συγκεκριμένη ζήτηση και υπάρχουν πιο εξελιγμένοι οι οποίοι αναγνωρίζουν το κύκλωμα και ανάλογα με την τάση(όταν πέφτει) ή/και τις ώρες-ημέρες αδράνειας μπαίνουν σε safe mode καταναλώνοντας πιο λίγη ενέργεια.

Τα 10 Α δεν είναι απαραίτητα "κακά" εφ'όσον η μπαταρία συντηρείται σωστά ή "βολτάρεται" συχνά για να φορτίζει.

Εαν επιλέγεις φθηνή λύση κατευθύνσου καλύτερα σε Fukuyama(γύρω στα 30 ευρώ).
Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
 
Δημοσιεύσεις: 1353
Εγγραφή: Κυρ. 11 Δεκ. 2005, 20:23
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Billy_BMW » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 17:16

Kwsths έγραψε:ερωτηση... οταν παιρνουμε καινουργια μπαταρια, χρειαζεται φορτιση? η την κοτσαρουμε κατευθειαν στο μηχανακι ?


Μια ολοκαίνουργια μπαταρία είναι αρκετά προφορτισμένη όταν είναι πακεταρισμένη.
Παρ'όλα αυτά καλό είναι να κάνεις μια μέτρηση πριν τη τοποθέτηση.

Μπορεί να είναι και στο 130% ή στο 120%.

Εάν είναι κάτω απο το 100% τότε μην τη βάλεις !!!!

Συνέδεσέ τη σε ένα φορτιστή με χαμηλά Α(αργή φόρτιση) ή ακόμα καλύτερα σε ένα φορτιστή-συντηρητή με χαμηλά Α.Άστην για παραπάνω απο το προβλεπώμενο χρονικό όριο.(Όταν είναι καινούργια η πρώτη φόρτιση παίζει μεγάλο ρόλο).

Εάν την έχει φορτίσει ο μηχανικός τότε απλά τη φοράς πάνω (χωρίς να ξέρεις βέβαια τη μέθοδο φόρτισης που έκανε).....Η ταχεία φόρτιση 30min κ.λ.π μειώνει τη ζωή της μπαταρίας μας.

Εάν δεν πρόκειται να την βάλεις αμμέσως πάνω τότε άστην πακεταρισμένη σε θερμοκρασία δωματίου και όταν φτάσει η ώρα χρήσης της τότε φόρτισέ την.

Φθηνός και καλός φορτιστής-συντηρητής είναι ο Battery Tender Euro στα 46 ευρώ τον φέρνει ο Μπαξεβάνης στην Καλλιρόης.(Προχτές πήρα έναν για δώρο σε φίλο-δεν τον διαφημίζει το site του).

Μέσα στη συσκευασία εκτός απο κροκοδιλάκια έχει και στρογγυλά ακροφύσια που καταλήγουν σε στεγανή παροχή.Άμα θες τα βάζεις μόνιμα πάνω στη μπαταρία σου και όταν γυρνάς σπίτι ή όταν μένει καιρό ακινητοποιημένη η μηχανή συνδέεις το κλιψάκι με το φορτιστή-συντηρητή και έχεις το κεφάλι σου ύσηχο για μια ζωή.

...Υπάρχουν βέβαια και καλύτεροι φορτιστές-συντηρητές.Όχι απαραίτητα στα Α που βγάζουν(πιο γρήγορη φόρτιση) αλλά και στα πόσα στάδια φόρτισης παρέχουν.
Να προτιμάτε αυτούς που έχουν 4 στάδια φόρτισης.

http://www.batterytender.com/

http://www.baxevanismoto.com/

ακόμα καλύτερος....

http://www.motoraid.eu/shop/product_inf ... cts_id=959
Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
 
Δημοσιεύσεις: 1353
Εγγραφή: Κυρ. 11 Δεκ. 2005, 20:23
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Saridakis » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 17:17

30 euro κ ειναι ζελε?


καλα δε ξερω για 30 ευρω....ειπαμε να μη παρω την ακριβη αλλα με 30 το φοβαμαι λιγο..

ελεγα γυρω στα 60-70 ευρω για μπαταρια... δε ξερω αν εκει κυμαινονται κ οι bosch ....

μου τις ειπαν για σχετικα φθηνες κ παρα πολυ καλες...

ξερει κανεις τι παιζει?

τι συστηνετε? δε λεω για 30 ευρω...αλλα και το αλλο ακρο 100-120 ευρω δε δινω...
Άβαταρ μέλους
Saridakis
 
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: Κυρ. 27 Αύγ. 2006, 18:39
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Billy_BMW » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 19:18

Saridakis έγραψε:30 euro κ ειναι ζελε?


καλα δε ξερω για 30 ευρω....ειπαμε να μη παρω την ακριβη αλλα με 30 το φοβαμαι λιγο..

ελεγα γυρω στα 60-70 ευρω για μπαταρια... δε ξερω αν εκει κυμαινονται κ οι bosch ....

μου τις ειπαν για σχετικα φθηνες κ παρα πολυ καλες...

ξερει κανεις τι παιζει?

τι συστηνετε? δε λεω για 30 ευρω...αλλα και το αλλο ακρο 100-120 ευρω δε δινω...


Bosch μπορείς να βρεις σε πολλές τιμές ποικίλες και διαφορετικής ποιότητας ας έχουν και τα ίδια χαρακτηριστικά.Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν πολλά εργοστάσια παραγωγής.
Μπορεί να βρεις Bosch Μαλαισίας (Συνηθέστερη) και Bosch Γερμανική.Θέλει λίγο ψάξιμο διότι οι περισσότεροι πουλάν τις Μαλαισιανές (αφού τις αγοράζουν και πιο φθηνά) και ο κόσμος βλέπει Bosch και εντυπωσιάζεται.........χωρίς να έχει διαφορά π.χ απο την Fukuyama που σου προανέφερα που είναι πάλι μαλαισιανή.

Δύσκολα(όχι ακατόρθωτα) θα βρεις Bosch Γερμανική διότι οι περισσότεροι κοιτούν το κέρδος και λίγοι την ποιότητα και ξέρουν ότι οι αδαείς κοιτούν μόνο το "Bosch" στην ετικέτα και όχι τη χώρα παραγωγής της μπαταρίας.

...Εάν θυμάμαι καλά υπάρχουν και απο Ισπανία και θεωρούνται αρκετά καλής ποιότητας.


.....Αυτά.....

Το μαγαζί στη Μιχαλακοπούλου είναι δίπλα απο τον Κατσούλα αλλά ακόμα δεν έχω καταφέρει να μάθω όνομα και ακριβή αριθμό.

....Πρωσοπική γνώμη για να μην τραβιέσε πολύ να επιλέξεις την Yuasa.Πολύ καλές και αξιόπιστες μπαταρίες και σε μεσαίες τιμές.
Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
 
Δημοσιεύσεις: 1353
Εγγραφή: Κυρ. 11 Δεκ. 2005, 20:23
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Billy_BMW » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 19:34

Tο μοντέλο της Yuasa σε αντιστιχία είναι το YT12B-BS.

Πάλι πρόσεξε εάν είναι Yuasa made in Taiwan(οι περισσότερες) να μην δώσεις πάνω απο 50 ευρώ.

Εάν είναι Yuasa made in Japan θα δώσεις γύρω στα 80-90.Στο παρελθόν απο όσο θυμάμαι μόνο ο Σαρακάκης έφερνε Yuasa made in Japan.

Γενικά στα 30 με 50 ευρώ λίγες είναι απο την original χώρα παραγωγής.
Στα 80 με 100 συνήθως είναι(εκτός εάν πέσεις σε απατεώνα).

Εάν πάρεις μια πολύ φθηνή και τη συντηρείς σωστά και πάρεις και ένα συντηρητή τότε μη φοβάσαι τίποτα!!!!!!....Είναι η καλύτερη λύση,και δε μένεις απο μπαταρία και εξοικονομείς ΠΟΛΛΑ!!! χρήματα.
Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
 
Δημοσιεύσεις: 1353
Εγγραφή: Κυρ. 11 Δεκ. 2005, 20:23
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό jskf16 » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 19:36

Saridakis έγραψε:ερωτηση ... οταν πηγα να βγαλω τη μπαταρια κ συγκεκριμενα το θετικο πολο...και εβαλα το κατσαβιδι στην βιδα...αυτη αν θυμαμαι καλα η ειχε ψιλο λιωσει(μαλλον αυτο) η ηταν γερα κολημενη(δε θυμαμαι κ καλα)...πως θα βγαλω τη βιδα στο θετικο πολο...
στον αρνητικο βγαινει κανονικα...


η βιδα εκτος απο το κατσαβιδι βγαινει και με κλειδι ή καρεδακι καλυτερα , αν προσεξεις ειναι εξαγωνη με ενα 10αρι καρεδακι αν θυμαμαι καλα βγαινει ανετα...αν την εχεις χαλασει απο μεσα!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
jskf16
 
Δημοσιεύσεις: 10594
Εγγραφή: Παρ. 21 Σεπ. 2007, 14:10
Τοποθεσία: XANIA
Μοντέλο: FZ1
Έτος μηχανής: 2008

Re: Τα πάντα για τις μπαταρίες μας

Δημοσίευσηαπό Billy_BMW » Πέμ. 25 Δεκ. 2008, 19:43

Η Bosch τώρα που είπες εάν ΚΑΙ ΜΟΝΟ βρεις γνήσια Γερμανική είναι κλάσης καλύτερη απο πολλές και απο αυτή που φοράς ήδη και το μοντέλο της για εσένα είναι η ΒOSCH YT-12B-BS.
Δίνει στιγμιαίο ρεύμα 180Α !!!!!!...αλλά υπολόγισε 80 με 100 για τη γνήσια που δίνει και 18 μήνες εγγύηση.

......Οι περισσότερες παίζουν στα 50Α στιγμιαίο ρεύμα.
Άβαταρ μέλους
Billy_BMW
 
Δημοσιεύσεις: 1353
Εγγραφή: Κυρ. 11 Δεκ. 2005, 20:23
Τοποθεσία: Bayerische Motoren Werke - Niederlassung Zentrum Munchen

Επόμενο

Επιστροφή στο Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot] και 2 επισκέπτες

  • Advertisement