Track Day: Ένα How To για αρχάριους

Οι συναντήσεις μας στην πίστα και στα track days
Κλειδωμένο
Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Track Day: Ένα How To για αρχάριους

Δημοσίευση από jskf16 »

Θα προσπαθήσω να μαζέψω εδω πληροφορίες που εχουμε σκορπια σε διαφορα posts και γυρω-γυρω ωστε καποιος που δεν ξερει τι ειναι αυτο ή θελει να μαθει περισσοτερα, να τα βρισκει πιο ευκολα. Παμε λοιπον.

Τελικα τι ειναι αυτό το ''τράκ ντέη''?

Τα track days ειναι ημερες κατα τις οποιες εκτος απο τους αγωνιζομενους στο πρωταθλημα μοτοσυκλετας, απλοι ιδιωτες μπορουν με τη μοτοσυκλετα τους να χρησιμοποιησουν τη πιστα. Αυτη τη στιγμη εχουμε 2 πιστες στην Ελλαδα, στα Μέγαρα και στις Σέρρες. Στα Μεγαρα οι ημερες που γινονται τα track days ειναι προκαθορισμενες και απαιτουν να εχει αναλαβει καποιος την οργανωση, δηλαδη η πιστα δεν ειναι υπο καθεστως "Γεια σας-ηρθα-μπαινω". Οργανωτες υπαρχουν 4-5 αυτη τη στιγμη, με πιο γνωστους και μεγαλυτερη εμπειρια τη HighSiding ΑΕ (περιοδικο 0-300) και την Extreme Trackdays (Ζαφειροπουλος). Ο οργανωτης εχει την ευθυνη να νοικιασει τη πιστα, να βρει κριτες, να κανονισει να υπαρχει ασθενοφορο, να χωρισει τους συμμετεχοντες σε γκρουπ, και τη γενικοτερη τηρηση των κανονων. Φυσικα στο τελος εισπρατει και τα κερδη-οσα βγαλει.

Πως να παω ρε γμτ...? Δεν εχω Supersport...

Για να μπει καποιος στη πιστα δεν χρειαζεται να εχει superspoprt μηχανακι, ουτε υπαρχει καποιος συγκεκριμενος κανονισμος επι αυτου. Οποιοσδηποτε μπορει να μπει ακομα και με KTM640 αρκει να αντιλαμβανεται ο ιδιος οτι το οχημα του δεν αποτελει κινδυνο για τον εαυτο του και για τους αλλους. Προφανως εαν πας με παπάκι θα αποτελεσεις προβλημα για ολους, αλλα εχω δει και ατομο με Piaggio MP3 που πηγαινε μια χαρα και το απολαμβανε κι αυτος οπως ολοι.

Ναι αλλα με αυτο, δεν θα ειμαι γρηγορος...

Μυθος. Τον γρηγορο οδηγο δεν τον κανει το οχημα, αλλα τα χερια του και οι ικανοτητες του. Εχουμε δει ατομα με motard να ριχνουν γυρο σε SS 1000αρια. Εξάλου τα track days δεν ειναι μονο για να παει καποιος να γραψει χρονο, αλλα κυριως για να μπορει να απολαυσει την οδηγηση σε πιστα χωρις το αγχος οτι θα του πεταχτει ο ταρίφας απο τη γωνία, να δοκιμασει και να πειραματιστει με καποια πραγματα στην οδηγηση του, να δει, να συζητησει με αλλους πιστόβιους, γενικα ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΛΑ.

Οκ! Εαν ομως πηγαινω αργα θα με κραξουνε? Θα με χλευάζουνε?

Οχι, κανενας. Καταρχας κατα τη υποβολη συμμετοχης δηλωνεις τη κατηγορια στην οποια πιστευεις οτι ανηκεις, αρχαριος, γρηγορος, πολυ γρηγορος-αγωνιζομενος. Ετσι δημιουργουνται απο το διοργανωτη διαφορα γκρουπ στα οποια οι αναβατες εχουν καποια σχετικη ροη στη πιστα. Εξαλου οσο αργος και να εισαι παντα θα υπαρχει καποιος πιο αργος απο εσενα, οπως και οσο γρηγορος και να εισαι παντα θα υπαρχει καποιος ταχυτερος απο εσενα (εκτος αν εισαι ο Ρόσσι)...


Ναι, αλλα εχω ακουσει οτι η τα Μεγαρα δεν ειναι πιστα, αλλα ενα ελεεινο και επικινδυνο χωραφι, ισχυει?

Κλασσικο θεμα που γινεται αφορμη για συζητησεις επι συζητησεων χρονια τωρα... Η αληθεια ειναι το αυτοκινητοδρόμιο Μεγαρων δεν αποτελει και το στολιδι του μηχ/του αθλητισμου, ουτε φημιζεται για τις υποδομες του. Ειναι μια σχετικα μικρη πιστα με μετριο ασφαλτοταπητα ο οποιος σε μερικα σημεια εχει διαβρωθει και εχει επιστρωθει εκ νεου. Το μεγαλυτερο προβλημα ειναι η ελλειψη σοβαρων εξοδων διαφυγης (αμμοπαγιδες) στις εξοδους των στροφων, που ομως αντισταθμιζεται μερικως απο το γεγονος οτι η χαραξη της πιστας δεν επιτρεπει πολυ υψηλες ταχυτητες ωστε να φυγει καποιος με παρα πολλα χιλιομετρα στη στροφη. Δεν εχει ομως καποιο συγκεκριμενο σοβαρο προβλημα, ενω σε καθε περιπτωση ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙΣ ΕΚΕΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΡΟΜΟ. Μπειτε μεσα αφοβα λοιπον, τρεξτε, δειτε τη και αφηστε τις φημες για να τις συζηταμε στο φορουμ.

Ψήνομαι! Προυποθέσεις?
Οι προυποθεσεις για να συμετασχει καποιος ειναι να εχει διπλωμα οδηγησης, μηχανακι σε καλη κατασταση, και εξοπλισμο αναβατη. Εξηγουμεθα:
Το μηχανακι σου πρεπει να ειναι σε καλη μαχανολογικη κατασταση (προφανως δεν εννουμε το πλυσιμο). Υπαρχει στη πιστα μηχανικος απο το διοργανωτη στον οποιο περνας πριν την εναρξη του track day και πραγματοποιει στοιχειωδεις ελεγχους στο μοτοσακό σου για διαροη λαδιων, υγρων, φρενα, ντιζες γκαζιου-συμπλεκτη, κτλ. Ο πιο σημαντικος παραγοντας ειναι τα λαστιχα. Αυτα δεν πρεπει να ειναι ενα σταδιο πριν την αλλαγη τους, να μην εχουν δηλαδη μεγαλη φθορα. Σε εκεινο το σημειο καλο θα ειναι να χρησιμοποιησετε το κομπρεσερ-μανομετρο που υπαρχει εκει διπλα ωστε να αφαιρεσετε λιγη πιεση απο τα λαστιχα πριν μπειτε στη πιστα (μην ξεχασετε να τα ξαναφουσκωσετε πριν φυγετε!). Ιδανικη πιεση δεν υπαρχει, ωστοσω μια καλη τιμη για εναν αρχαριο μπορει ενδεικτικα να ειναι τα 30psi μπρος και πισω.

Κι ο αναβατης? Θα πρεπει να ντυθω σαν το Ρακιντζη στο s.a.g.a.p.o?

Ναι, απολυτα και κατηγορηματικα. Ειναι υποχρεωτικη η δερματινη φορμα ολοσωμη ή διαιρουμενη αρκει να ενωνει με φερμουαρ στη μεση. Δεν αρκει να βαλουμε ενα δερματινο παντελονι και ενα δερματινο μπουφαν, πρεπει αυτα τα δυο να ενωνονται καλα στη μεση και να αποτελουν ενιαιο συνολο ωστε σε περιπτωση ασχημης πτωσης να μην ανοιξουνε προκαλωντας εγκαυματα. Υποχρεωτικες ειναι επισης οι δερματινες μποτες και τα δερματινα γαντια με ενισχυσεις στα δαχτυλα. Εαν δεν εχεις δερματινη φορμα, στα trackdays του 0-300 υπαρχει η δυνατοτητα ενοικιασης με μικρο κοστος.

Ακομα το σκεφτομαι. Φοβαμαι μη πεσω...!
Αυτο δεν το καταλαβα ποτε.... Γιατι να πεσεις? Δεν σε πιεζει κανενας να πας περισσοτερο απο αυτο που μπορεις! Εξαλλου μπαινοντας στη πιστα για πρωτη φορα δεν προσπαθεις να πας στα ορια. Δωσε λιγο χρονο στον εαυτο σου να προσαρμοστει, κανε μερικους γυρους να δεις τη πιστα. Οταν εξοικειωθεις με το περιβαλλον αρχισε σιγα-σιγα να ανοιγεις παντα συμφωνα με τις δυνατοτητες σου. Μη κυνηγας το χρονο, μη προσπαθεις με τη πρωτη φορα να βαλεις γονατο κατω (εαν δεν το εχεις ξανακανει), και κυριως μη προσπαθεις να πιασεις τον προπορευομενο ή να πας οπως αυτος! Εχε στο νου σου οτι στη πιστα ειναι για διασκεδαση, εισαι εσυ και ο δρομος, δεν συναγωνιζεσαι κανενα. Εαν οδηγησεις με τη κοινη λογικη και με αυτογνωσια εχεις πολυ λιγοτερες πιθανοτητες να πεσεις απο οσες οταν πας στη δουλεια σου το πρωι. Και θα μαθεις πολλα πραγματα. Ακομα και αν ενθουσιαστεις και κανεις μια λαθος εκτιμηση που οδηγησει σε πτωση πιθανοτατα να μη παθεις τιποτα, ενω τα σοβαρα ατυχηματα που εχουν συμβει ειναι πολυ λιγα και σπανια γινονται απο καποιον αρχαριο.

Εντάξει μεγαλε με επεισες! Κανενα tip πριν παω πρωτη φορά?

Μερικα πραγματα που θα σου κανουν τη ζωη πιο ευκολη: Εαν πηγαινεις πρωτη φορα, καλο αλλα οχι δεσμευτικο θα ηταν να πας με καποιον γνωστο σου που εχει ξαναμπει. Γυρνωντας μαζι μεσα στη πιστα θα εχεις καλυτερη αυτοπεποιθηση, και μπορειτε μετα να ανταλαξετε πληροφοριες για το πως πας. Εαν εχει ζεστη, μπορεις να παρεις μαζι σου μια μικρη πετσετα ή και μια μπλουζα να αλλαξεις πριν φυγεις απο τη πιστα. Μεσα απο τη φορμα μπορεις να βαλεις ενα ισοθερμικο ή ενα καλσον. Εαν και υπαρχει καντινα στη πιστα των Μεγαρων, καλού κακού παρε κι ενα νεράκι ή ενα χυμο απο το περιπτερο μολις βγεις απο την εθνικη. ΠΡΙΝ βγεις απο την εθνικη φροντισε να γεμισεις βενζινη! Ασε στο σπιτι οτι δεν χρειαζεσαι. Φαε ενα κολατσο πριν πας αλλα οχι κατι πολυ βαρυ. Καλυτερα να πας λιγη ωρα νωριτερα απο την εναρξη του trackday για να περασεις τεχνικο ελεγχο και να συμπληρωσεις το εντυπο συμμετοχης στη γραμματεια. Εαν δεν εχεις παρεα, μπορεις να βρεις εκει! Σκεψου οτι ολοι οσοι ειναι εκει εχουν κατι κοινο με εσενα, μη ντρεπεσαι να μιλησεις η να ρωτησεις καποιον για κατι. Συνηθως υπαρχουν απο το διοργανωτη οδηγοι που ειναι εκει για να συμβουλεψουν ενα νεο στα πρωτα του βηματα στη πιστα.


ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗ ΠΙΣΤΑ
• Η Πίστα έχει μία είσοδο και μια έξοδο ΜΟΝΟ
• Δεν σταματάμε μέσα στη πίστα για κανένα απολύτως λόγο, αν υπάρχει πρόβλημα βγαίνουμε στο διάδρομο των pits ή στα paddocks.
• Όταν βγαίνουμε από τη πίστα σηκώνουμε το αριστερό μας χέρι ψηλά και παρατεταμένα όσο νωρίτερα μπορούμε, ώστε να γνωστοποιήσουμε τη πρόθεση μας στον οδηγό που ακολουθεί, καταλαμβάνοντας έγκαιρα την αριστερή πλευρά του οδοστρώματος.
• Μέσα στη πίστα κινούμαστε ΠΑΝΤΑ με τη φορά του ρολογιού και ΠΟΤΕ και για κανένα λόγο ανάποδα.
• Απαγορεύεται κάθε είδους επίδειξη μέσα στη Πίστα και τα Ρits, ΔΕΝ κάνουμε σούζες, ειδικά endo, burn-out ή άλλου είδους ακροβατικά.
• Ο Διοργανωτής του Track day έχει το δικαίωμα να βγάλει εκτός πίστας τον οιοδήποτε δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες ασφαλείας που διέπουν τη σωστή και ασφαλή κυκλοφορία
ΣΗΜΑΙΕΣ

ΚΙΤΡΙΝΗ: Κίνδυνος σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας, πρέπει να μειώσετε ταχύτητα, απαγορεύεται η προσπέραση.

ΚΟΚΚΙΝΗ: Πρόβλημα μέσα στη πίστα, απαγορεύεται η προσπέραση, ολοκληρώνετε το γύρο με μεγάλη προσοχή και βγαίνετε από τη πίστα.

ΜΑΥΡΗ: Έχετε παραβιάσει τους κανονισμούς της πίστας και είστε υποχρεωμένοι να βγείτε στα pits.

ΚΑΡΟ: Σημαία τερματισμού, που σημαίνει ότι ο χρόνος σας μέσα στη πίστα έχει τελειώσει και αφού ολοκληρώσετε το γύρο σας, εξέρχεστε από την έξοδο.


Καλη διασκεδαση!

Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Πίστα-Track days”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες